16/11/2010

Efektivita OM stanic na OL5Q skimru

Něco málo o tom jak byly OM stanice slyšet na OL5Q skimru. Tabulka vyhodnocuje stanice, které byly slyšeny minimálně 2x a více. Je brána ve zřetel jednak průměrná úroveň signálu v dB a pak počet spotů. Vítězí stanice, která je v součtu umístění lepší (při rovnosti ta, která je slyšet silněji), jednoduše rečeno, ta která je slyšena v součtu nesilněji a nejčastěji. Samozřejmě, že hraje roli umístění jednotlivých stanic, ale i přesto to jistou vypovídací hodnotu má. 




dbmístospotymístosoučet
1.OM6A25,8839058
2.OM3KII24,55514338
3.OM5ZW23,11614428
4.OM3W22,81715918
5.OM8A22,549134413
6.OM3RAL18,981045616
7.OM2RL15,351337720
8.OM3I17,8412191224
9.OM1RV25,004420,524,5
10.OM3FW14,7015231025
11.OM5X13,001727926
12.OM3CWY14,0016201228
13.OM3CPF30,50122829
14.OM5MX15,0014151529
15.OM3RRC26,00222830
16.OM3R11,0019211130
17.OM2DT22,678323,531,5
18.OM3RBS8,092432832
19.OM5KV11,1417141633
20.OM6TX8,1223171336
21.OM3CHR18,501122839
22.OM3RKA8,9122111739
23.OM3CLS11,0019420,539,5
24.OM5LD6,8826161440
25.OM3KDX6,202751946
26.OM0TT11,001922847
27.OM5UM4,563091848
28.OM0WR7,6725323,548,5
29.OM4DN10,502122849
30.OM3YAD6,0028323,551,5
31.OM3CQF4,6729323,552,5

13/11/2010

A1 2010

Tak nakonec počasí svědčilo a tak jsme v pátek v 8:45 vyjížděli na Bečvy již s plně naloženým VW. Při nakládání do naší obludy se jaksi zjistilo, že jeden z lineárů ještě zůstal v Těšíně resp. na Koňakově (připraven na CONDX, které se stejně nekonaly ). Kluci ve složení 2BDQ, 2VYG, 2PWR a vyjímečně se přijel podívat i Péťa 2VQF jedou směr Radhošť a já úplně naopak. V Těšíně jsem za 45 minut a auto moc nešetřím. Nakládám PA a stejným úprkem až na Radhošť. Naštěstí se kluci činí a velkou část antén již mají nachystanou. Stmívání přichází brzy a tak není na co čekat. V pátek máme postaveno 2x10el., 4x6el. Na zemi leží 2x17el M2, které stačí jen zvednout, ale díky větru to necháváme na sobotu. Ivo 2BDQ ještě kabelizuje a zkouší nějaké mísní DX stanice, zatímco, zbytek se již posiluje a udržuje teplo domova na chatě Horské služby. Před setměním nás opouští 2VQF. Chtělo se mu zůstat, bohužel povinnosti mu to nedovolily a byla to škoda.

Ráno dokončujeme zybtky setupu. Kolem 10-té přicházejí posily a práce jde o poznání líp. Kolem poledne je vše Ok a můžem čekat na začátek. Jdu si ještě na chvilku zdřímnout, ale trvá mi to jen asi 30 minut a nějak mi nejde usnout.

Závod rozjíždím krásnými 58 QSO, druhá hodina dává 44 QSO, zstávám ještě půlhodinu, za kterou dělám 25 QSO. Nádherný začátek (127 QSO a 39,5k bodů). Další 2,5 hodinu pokračuje výborně 2PWR s 81 QSO a 32k bodů. Stejně dobře navazjue 2VYG s 62QSO a 28k bodů. 100k bodů máme v 21:36 UTC a vypadá to, že překonat 500 spojení a 200k bodů nebude žádný problém. Porovnáváme i s loňským A1 a jsme v maximu až 4 hodiny dopředu a hodně přes 10k bodů. Vše trvá dobře do 2UTC kdy máme 364 QSO a 137k bodů.Pak se ale vše nějak láme. Stanice nejsou, rušení roste a jakžtakž CONDX jsou asi ty tam. Do té doby necháváme blízkou konkurenci z OK a OM docela hodně za sebou. Do 07 UT děláme jen 18 QSO a 5,2k bodů. Hrůza. Konkurence nás úspěšně dohání až do konce závodu. Závod končíme na 468 QSO a skoro 180k bodů, takže v podstatě kopírujeme výsledky z let 2008 a 2009.

Odjíždíme trochu znechuceni vzhledem k tomu jak to dobře vypadalo. Po závodě zjišťujeme dvě podstatné věci, že výsledek nebude zřejmě tak špatný jak to vypadalo a druhá daleko podstatnější byla existence OL5Q skimru v tomto a zřejmě i v minulých závodech. Možná i to je důvod, proč rozdíl v konečných výsledcích u některých konkurenčních stanic nebyl takový na jaký jsme byli zvyklí. Nu co k tomu říct? Myslím, že to musíme nechat na gustu každého soudruha. My jako kolektiv se rozhodně od používání takovýchto zařízení v závodě tvrdě distancujeme a jsme zásadně proti jakémukoli možnému využití takovéhoto a jemu podobnému zařízení.


Aleš 2MWR

A1 2010

31/10/2010

KP4AO

Ivo se nechal vyburcovat a postavil v Neborech odpočívající "Moravské čtyřče"  4x18el DK7ZB. Udělat spojení byla už jen otázka času.


Přípravy na A1 2010

Namlsaní úspěchem v A1 2009 letos ani snad neuvažujeme, že bychom tento závod nejeli. Je třeba si trošku spravit chuť po ne zcela vydařeném UHF C. Dokonce přišlo i trafo, u kterého z neznámého důvodu na posledním závodě  přohořelo vinutí.

Předpověď počasí zatím vypadá zatím docela dobrá a situace na Radhošťi zatím také:

Pokud se vše podaří,tak vyzkoušíme tentokráte zase 4 směry. Vše záleží na počasí a na tom, zda to vůbec stihneme po závodě vše sbalit do setmění. Od toho se bude vyvíjet naše rozhodnutí o použitém setupu.

Loni to nedopadlo vůbec špatně:

OL9W A1 2009

UHF Contest 2010

Tentokráte by snad mělo být vše OK. HW byl tentokráte několikráte odzkoušen. Je pravda, že to stálo hodně času přijít na skutečnou závadu v našem BIG GUN 38W koncovém stupni, který nám zhatil letos již 3 slušné výsledky, ale nakonec se povedlo a 23cm mohlo zase vyjet v plné parádě.
Menší komplikací byla tedy pouze prasklá svěrka na našem magirusu. Ivo 2BDQ se rozhodl toto zajistit samořezkou, což se ukázalo jako docela fatální rozhodnutí. Příště už to rozhodně neuděláme. Večer přišel vítr a samořezka jaksi neplnila vůbec žádnou funkci.

Vzhledem k nemožnosti dokončit jediné dohodnuté spojení (zrovna byl u radia 2VYG, který mě vystřídal, abych se šel po 6-ti hodinách aspoň najíst) jsem usoudil, že něco není jak má být. Bohužel parabola se točila kde se jí zachtělo a nebylo možné ji chvíli udržet na jednom místě. Vzhledem již tak hust atmosféře, díky rušení a skoro nemožnosti udělat spojení na 70cm, jsem to tentokráte jaksi nedal. Noc byla již v plném proudu, lidí na noční shození magirusu málo, takže reakce byla zcela jasná " jednoznačný odchod od rádia!". Původně jsem si myslel, že zbytek závodu tentokráte prospím na chatě, ale když jsem ráno v 10 přišel k rádiu a Pepík 2STK tam udělal v pauzách 9 spojení (a vítr nebyl tak hrozný), rozhodl jsem si zbylých 6 hodin si aspoň trochu zavysílat a neskončit v úplném propadlišti, jak to v 22 hodin seč při mém odchodu vypadalo. Bylo jasné že na nějaké zázračné umístění to již stačit nebude, ale aspoň snad nějaké hezké spojení potěší.

Byl  to sice očistec na zemi, protože před každým skedem bylo třeba naladit DB0FGB/B, scejchovat rotátor a pak teprve vesele na dohodnuté spojení. Zde musím podotknout, že v sobotu dopoledne byl maják opravdu slyšet krásně 559-579, během závodu pak nebyl silnější než 539-549.  Zato byl zde ale stabilně celý závod.

Nakonec to vzhledem k věnovanému času nedopadlo úplně špatně. Člověk si už jen může říkat, co kdyby bylo všechno OK. Tak snad zase někdy příště.


23cm: 1,6m DISH, 38W, IC706 + transv.

90 QSO - 23 738 bodů



13cm: 1,6m DISH, 6W, IC706 + transv.

32 QSO - 9 916 bodů