28/09/2020

VHF 2020

Po loňské pauze jsme se na tento TOP 144Mhz závod sezóny všichni hodně těšili. Byl to pro nás na 2m první závod po dvou letech a tak bylo třeba hlavně vyhnat všechny pavouky, vše pořádně oprášit a odzkoušet. Ivo 2BDQ se vrátil z dovolené o 2 dny dřív a pustil se do práce. Ve čtvrtek večer mi volá špatnou zprávu, že mu prasklo v budiči a že je nás výjezd značně ohrožen. Ještě v týž den ale zajel za Josefem 2BVE do Karviné pro novou náhradní GI46, začal ji žhavit a ráno se zdálo, že vše funguje tak jak opravdu má a nebyl čas dále s odjezdem otálet (Josefe díky moc).

Na závod jsme měli jediné vylepšení a to dostat 2x18el. do trošku větší výšky a pokusit se "přestříknout" kapli, kterou máme cca 325st. tedy směr JO62 a pokusit se tímto směrem udělat něco navíc oproti minulým závodům. Spodní anténa šla tedy do cca 18,5m a vrchní do cca 23m AGL. Prvním posouzením příjmu na všech anténních systémech na majáku DB0FGB, to s ní ale nevypadalo příliš dobře. Nejlépe vycházelo paradoxně 8x5, pak 4x17 a teprve pak 2x18 a nakonec 4x6el. Jak již to tak bývá, tak tady přišel první zádrhel.

Nicméně se zdálo, že vše funguje jak má a závod můžeme začít na čas. Roman 2PWR našel přijatelný kmitočet cca 10 minut před startovním výstřelem a začal cékvit. Ke zděšení všech přítomných, tedy i naší návštevy Michala 2MJF, došlo k ráně a budič se poroučel do věčných lovišť. Zděšení všech, ale Iva nechalo klidným, sice chytl trošku barvu, což se mu při krizových situacích stává O)) ale hned se pustil do práce. Bohužel nevypadalo, že by byl v krátkém čase a ještě navíc na kopci bez potřebného vercajku schopen budič opravit, tak přšel na variantu budit jedním dospělým koncem další tři O))). Nakonec se mu vše daří asi hodinu po začátku zprovoznit a my můžeme konečně začít. Konkurence již má značný náskok a nezbýva nic jiného než pořádně zabrat. To se ale kupodivu vůbec nedaří. Spojení vůbec nepřibývají tak jak jsme zvyklí a Roman 2PWR si stěžuje na to, že 2x18el je nějak mrtvé. Po nějakém čase přicházíme na to, že jsou přehozené kabely k branám mezi 8x5 a 2x18, což zpusobilo i špatný příjem DB0FGB. Nu  snad zase o problém méně. Jdeme si s Romanem zdřímnout s tím, že příjdeme cca kolem 23UT a pojedeme až do rána. Po příchodu do "obludy" kluci sedí u rádia a neprovozují rádio ale společenskou konverzaci O(((. Sakra co je zase špatně?? Statika!! Rušení je tak vysoké, že stěží procházejí nejsilnější signály. Další 1,5 hodina v pytli. Nicméně aspoň prolaďuji pásmo a zjištuji jak je na tom konkurence OM3KII a OM2Y. Vypadá to jako by kluci snad žádné rušení ani neměli a rubou spojení za spojením. Ztráta již je tak vysoká, že nezbývá nic jiného, než jim pogratulovat k supr výsledkům a bojovat sami ze sebou a aspoň zbytek závodu si trošku zpříjemnit O))). Kolem 23:30 začínám cékvit a občas se daří udělat v pauzách, které jsou naštěští čím dál častější, nějaké to QSO. Za další půlhodinky to vypadá, že bouřka přesla a můžeme jet snad zase naplno. Mezitím Ivo ještě rozděluje jeden konec do dvou směrů, sice tedy s chabým výkonem do každého ze směrů, ale aspoň něco. Kluci jdou na kuťě a my s Romanem zahájíme stíhací jízdu. Děláme postupně OK6M, OK4C, OK2KGB, OL3Z a ti všichni mají již o cca 100QSO víc než my. Vypadá to s náma docela beznadějně a obhajoba 1.místa z roku 2018 vypadá ta tam.

Nicméně člověk míní a pánbůh mění. Spojení přibývají jedna báseň a to dokonce i 2,5hodiny na cw. Do rána stahujme dokonce i 3KII o cca 15k bodů, což nato že to je přes noc je vynikající. Nastupuje Ivo se Sašou a my si jdem na nějaký čas dáchnout. Budíme se cca kolem poledne a jdem to dorazit, Přicházejí 4 krásné poslední hodiny se 42,36, 25 a 36 QSO resp.18,15,13 a 18k bodů , což u nás na Radhošti nebývá až tak často zvykem a tak nakonec překonáváme dokonce i magickou hranici 300K bodů a pouze jednou QSO chybí i k překonání 800QSO. 

Nakonec tedy spokojenost, ikdyž mohlo to být hodně lepší. Na výsledku je vidět že chyběl výkon na JV,J a JZ a to docela markantně. Dobře chodili DL ze čtveců JN49,48 a okolí, trošku méně dobře z JO31,32. Dokonce to vypadá, že i přes veškeré potíže se nám nakonec podařilo ostrým finišem a v podstatě v cílové pásce ztráty oproti stanicím v OK smazat. Teď již jen čekat na celkové vyhodnocení. Děkuji všem za trpělivost, pokud se nemohli dovolat, všem za případné rušení, pokud bylo (nikdo si v průběhu závodu nestěžoval O)) ) a všem co se dovolali a mají nás v logu.

Závěrem přidávám něco statistik

Contest:          IARU Region I. VHF Contest
QSOs:             799
Valid QSOs:       798
QSO points:       306265
Average pts/QSO:  383.31

  WWLs: 102
-------------
JN49: 14395  21    JN47:  4277   6    KO20:  1973   4    JN45:   833   1    
JO70: 12138  46    JN89:  4208  46    KN22:  1850   2    JO44:   810   1    
JO62: 10073  21    JO72:  4140  10    JO52:  1783   3    JO55:   807   1    
JO50:  9806  19    JN86:  3898  11    JN94:  1771   3    KN14:   734   1    
JN58:  8786  17    JN63:  3881   5    JN37:  1643   2    JN87:   715   3    
JN65:  8724  15    JO51:  3866   7    JO94:  1583   3    KO24:   712   1    
JN48:  7935  12    JN97:  3816  18    JN64:  1463   2    JO43:   711   1    
JO61:  7410  18    JN98:  3749  32    KO00:  1417   6    JO81:   702   3    
JN68:  7226  17    JN78:  3528  13    JO42:  1409   2    KN37:   643   1    
JN79:  6938  28    JN95:  3252   7    KN19:  1402   4    JO63:   633   1    
JO40:  6811  10    JO30:  3168   4    KN03:  1358   2    KN26:   629   1    
JN85:  6744  15    KN13:  3121   4    JN93:  1285   2    JN83:   616   1    
JO60:  6624  18    KN15:  2903   5    KN06:  1192   3    JN96:   586   2    
KN04:  6240  11    KN17:  2887   7    JN77:  1184   4    JN56:   580   1    
JN76:  5880  14    JN57:  2652   5    JO80:  1098   9    JO74:   553   1    
JN59:  5602  11    KO02:  2651   7    KN18:  1052   3    JO91:   543   2    
JO31:  5554   7    JO53:  2641   4    JN84:  1035   2    KN27:   518   1    
JN55:  5457   8    JO90:  2638  25    JO82:  1032   3    KN28:   470   1    
JN75:  5383  11    JO41:  2632   4    KN00:   991   1    KN16:   455   1    
JO32:  5003   6    JO64:  2534   4    JO67:   975   1    KN29:   428   1    
JN88:  4866  34    KN08:  2395  11    KN11:   974   1    JO83:   404   1    
JN39:  4818   6    JO65:  2280   3    JN34:   973   1    KO11:   367   1    
JN54:  4671   6    KN09:  2118  10    JN36:   886   1    JO92:   293   1    
JO71:  4488  13    JN66:  2029   4    KN23:   874   1        :     1   1    
JN69:  4417  12    JN99:  2025  41    KN12:   864   1    
KN05:  4335   9    JO73:  1979   4    JN44:   863   1    

  DXCCs: 24
-------------
  DL:124743 226      S5: 12127  27      UR:  4735  11      OZ:  1530   2    
  OK: 33117 174      YO: 12017  24      HB:  3881   5      SV:   991   1    
   I: 24963  36      OM: 11070  84      SM:  3255   4      Z3:   974   1    
  SP: 17551  75      OE:  7380  28      E7:  2869   5      LX:   866   1    
  YU: 13208  24      HA:  6724  29      PA:  1741   2      T7:   760   1    
  9A: 12711  28      LZ:  6709   8       F:  1631   2      LY:   712   1    

  Hours
---------
Hours                         Points                          QSOs   AVG pts/QSO
14-15: [**                  ]  2280  :  [****                ] 18  :  126  odx SP5BRD
15-16: [****************    ] 18430  :  [********************] 85  :  216  odx DL3YCX
16-17: [********************] 21792  :  [****************    ] 72  :  302  odx DJ5KW/P
17-18: [***********         ] 12942  :  [********            ] 35  :  369  odx DJ3HW
18-19: [******************  ] 20683  :  [*************       ] 58  :  356  odx HB9LB
19-20: [**************      ] 15830  :  [**********          ] 46  :  344  odx PA2CHR
20-21: [**************      ] 15745  :  [*********           ] 41  :  384  odx I2XAV
21-22: [************        ] 13554  :  [********            ] 35  :  387  odx SM7FMX
23-24: [******              ]  7564  :  [****                ] 18  :  420  odx IK2OFO
00-01: [************        ] 13187  :  [******              ] 27  :  488  odx LZ7J
01-02: [**************      ] 15575  :  [******              ] 26  :  599  odx DH8AF
02-03: [*****               ]  6221  :  [***                 ] 14  :  444  odx LZ9X
03-04: [*******             ]  8540  :  [****                ] 17  :  502  odx LZ4BF
04-05: [********            ]  9032  :  [****                ] 19  :  475  odx SF6F
05-06: [********            ]  9032  :  [*****               ] 22  :  410  odx DH2WQ
06-07: [********            ]  9052  :  [*****               ] 23  :  393  odx I4CIV
07-08: [************        ] 13660  :  [********            ] 36  :  379  odx Z3A
08-09: [***********         ] 12696  :  [********            ] 35  :  362  odx DH1DA
09-10: [*************       ] 14540  :  [*******             ] 33  :  440  odx DL6YBF
10-11: [****************    ] 18107  :  [*********           ] 42  :  431  odx DF2VJ
11-12: [**************      ] 15721  :  [********            ] 36  :  436  odx IZ1AZA
12-13: [************        ] 13445  :  [*****               ] 25  :  537  odx SX2B
13-14: [*****************   ] 18637  :  [********            ] 36  :  517  odx HB9HLM

  TOP 10 DX QSOs:
-------------------
SX2B          KN00VW  990 km by OL9W   
SF6F          JO67QS  974 km by OL9W   
Z3A           KN11CE  973 km by OL9W   
IZ1AZA        JN34XF  972 km by OL9W   
LZ9X          KN22XS  954 km by OL9W   
LZ7J          KN22HS  894 km by OL9W   
HB9HLM        JN36KW  885 km by OL9W   
PA2CHR        JO32DB  884 km by OL9W   
LZ4BF         KN23LD  873 km by OL9W   
LX1DB         JN39CO  865 km by OL9W   

A pár fotografií:


 

P.S.: Nechci zakřiknout, ale vypadá to že mého 14ti letého Jakuba by to mohlo chytnout a že u nás radioamatérský koníček jen tak nevymře. Byl již na druhém závodě a na další chce jet taky !!! O)) No uvidíme a necháme se překvapit. Je ale potěšitelné, že ikdyž se jedná o vášnivého hráče PC her, tak i náše záliba mu rozhodně má co nabídnout a to i v dnešní době.


Díky všem a 73 Aleš OK2MWR

Žádné komentáře:

Okomentovat