28/11/2011

A1 2011

Původně jsem myslel, že ani nic psát nebudu, protože toho na psaní ani dle mého moc není, ale někteří si to přáli, tak jim tak trochu vyhovím.Usmívající se
Protože Ivo 2BDQ nějak nedostal v práci volno, tak jsme tentokráte naplánovali výjezd na pátek večer. Dokonce jsme na Bečvu k 2UYU tentokráte přijeli i s docela neobvykle malým zpožděním. Ivo si hned po příjezdu na kótu brumlal, že takhle klidné přípravy na závod (v podstatě žádné novoty) už dlouho nezažil. No něco s tím brašule budeme muset udělat a něco si na tebe na 2012 připravit.Mrkající
Výjezd tedy proběhl zcela bez problémů a kolem 21 jsme byli již na Radhošti. Na ráno bylo naplánváno rychlé stavění, protože do 15-ti hodin toho na naše poměry nezbývalo dost. Samozřejmě jedna jobovka se hned zrána projevila, a tak jsem jel pro všechny 4 konce do Nebor. Hi. No ujetých 200km, ale zato jsem si aspoň krásně zařídil, narozdíl od kluků, kteří museli nahoře makat. Po poledni jsem na kopci. Stojí už 2 systémy, další připravený na ztopoření. Po menším obídku rezignujeme na 8x5el., ale Ivo 2BDQ a Tonda 2VMC, kteří zůstali na kopci nám mění plány a sytém už je skoro poskládaný a chybí ho už jen vztyčit na magirus. No ono asi jsme to ani neměli dělat. Ono už při stavění pofukuje. Očekávání dobrých condx je ale silnější a Hepburn slibuje severní jatka.
Závod rozjíždí Roman 2PWR. Spojení přibývají na A1 standardně a zbytek mezitím dokončuje práce na 8x5el. Spojení přibývají hezky do 23 UT, kdy se začíná projevovat pozdní hodina a je to znát. Nejhůře 04-05UT jen s 6ti QSO. To už je v logu 372 QSO a nevypadá to až tak špatně. Vpadá to na konečný výsledek něco pod 200K bodů. V logu už jsou třeba 3xPA což je na naše poměry velice slušné.
Ivo však po rozednění příjde se špatnou novinou. 8x5el je out. Z magirusu je totální luk, naštěstí ale drží a na něm zavěšený systém se nehezky klátí k zemi. Projevila se zde naprostá nedkonalost kotevní pouze do tří směrů při silném větru. Paradoxem je, že v dopoledne kdy jsem u rádia se klukům podařilo jednotlivé segmenty postupným dotahováním kotev zasunout opět do původního stavu. Je jasné, že další jeho postavení do vodorovného stavu už asi nikdy možné nebude.To znamenalo i poměrně velkou bodovou ztrátu, dnes již těžko říct jak velkou.
Ranní přisun stanic se jaksi nekoná a tak mírné zvednutí přichází až mezi 9-13UT kdy body příbývají cca 1x víc oproti nočním hodinám. Poslední hodina ale znova upadá po noční šedi a dokonce je z celého závodu bodově nejhorší.
No a co výše zmoňované CONDX ? No klasika. Zase skoro nic. Bylo sice velice hezké udělat si OH1ND, ale to bylo tak docela skoro vše co přinesly. Ještě trošku radost přinesly spojení s YL2FZ z KO37 1064km a s YL2PJ z KO36 za 990km. Kromě toho 7xLY a to bylo tak vše co se povedlo. Několikráte jsme to zkoušeli s OH6KTL a s OH4LA, ale pouze MS pings. To samé i s US8ZAL.
Nakonec ale vcelku spokojenost. Konkurence evidentně neutekla o hodně a dá se říct, že A1 ani jezdit nemusíme a pokaždé budeme mít 180k bodů.Plačící



Nakonec poděkování všem klukům, kteří tento rok za OL9W bojovali. Rozhodně za obrovský přínos Beňourů 2STK a 2VMC za 24 a 47Ghz, 2KW konečně výborně fungující 10Ghz , 2VYG a mé maličkosti za obrovský posun na 23 a 13cm díky nové parabole a konečně 2BDQ za bezvadný technický support na 144Mhz a znovuvzkříšeníí 432Mhz do konkurence schopného postavení. Na a samo nesmím zapomenout na tátu 2SBL za nezjištnou pomoc při veškerém našem počínání.


73 a NSL v sezóně 2012

Aleš 2MWR