14/09/2014

VHF 2014

Prázdniny uběhly jako voda a rázem je před námi druhá část našeho letošního VKV závodního snažení. Hepburn sliboval vylepšené podmínky na sever a taky trošku na západ, takže jsme byli v očekávání zda se předpovědi potvrdí.

Na závod jsme neplánovali žádné podstatné změny v setupu, až na použití Open Interface od 1HRA and spol. Ivo ještě před závodem proměřil předzesilovače a v pátek ráno hurá na kopec. V 8:30 přijíždíme pod kopec na Horní Bečvu, nakládáme hliníky na střechu Avie, pak nás hlad přemlouvá k obídku v místní hospůdce a kolem 13ti jsme již na vrcholu 99CL.

Pouštíme se do práce ve složení 2BDQ, 2VYG, 2PWR a 2MWR. Úkolem je postavit 4x17el a pokud možno 8x5el a zbytek si nechat na sobotu dopoledne. Posilňováni lahodným ovocným extraktem by 2VYG, prokládaným 10ti stupňovým čepovaným Radkem, nám šla práce za krásného slunečného počasí od ruky. Všichni jsme hýřili vtípky a dokonce jsme stihli probrat i některé zásadní otázky lidského bytí a nebytí. Inu pohoda jak má být. Kolem 17té jedu na Pustevny pro 2KW a 2UYU. Večer už první systém stojí a druhý je připravený na ztopoření na zemi.

To jsme však vůbec netušili, že jeden podstatný kousek jedné 17 el. M2 jsme asi cestou na kopec ztratili. Takže hovořit o 4 x 17 el. M2 je hodně optimistické...

V sobotu jiže dkončujeme poměrně rychle stavbu 2x18el a 4x6el. Ivo dokončuje kabeláž a Saša instaluce PC. Provádíme ještě zkušební QSO a těsně před 14tou UT sedám za mic a 2VYG za komp.

Závod začíná jako již klasicky obrovským QRM od okolních stanic. Je to opravdu jen pro otrlé povahy. Ale to není nic nového. Trošku mě překvapují kluci od 2KZB, kteří cékví 3kHz od našeho kmitočtu jako by se nic nestalo. No asi to máme nějak nezykle úzké nebo co, si říkáme.S vyplazeným jazykem První hodina není tak dobrá jako loni, protože mi příjde, že nevolá tolik DL a končí tak na 97QSO a 26,5k bodů. Pak přichází nejlepší hodina závodu s 81QSO a 29,7k bodů.

Dávám si pauzu a do 22UT se střídají 2VYG, 2PVF a 2PWR. Ještě třetí hodinu děláme krásných 24k bodů, ale pak už se až do konce závodu přes 20k nedostáváme. Spojení přibývají pomaleji než loni a je nám jasné, že minulý rok atakovat výsledkově nebudeme. Postupně se dostáváme do ztráty až 50QSO oproti loňsku. Na chatě máme puštěnou FT847 a tak aspoň posloucháme jak to jde konkurenci. Kluci z OL7M jako již obvykle stahují náskok a když jdeme na noční směnu s 2PWR tak jsou myslím už i před náma. Doděláváme big guns a zkoušíme cw. Bohužel spojení nepřibývají tak jak bych si představoval a tak asi po hodině opět na ssb a tam to jde docela dobře. Kromě hodiny co jsme byli na cw jsou hodinové přírustky mezi 8-10k, což je na noční hodiny opravdu dobré. Ráno po 6UT to vypadá že jdou podmínky konečně nahoru směrem na sever. Dávám skeda s OH1ND, ale píše mi že nic neslyší. Za 10 minut již ale volá docela stabilním signálem. Za 2 hodinové otevření pak děláme krásné spojení do SM, LA a OH což dokazuje i náš top 10:

Bohužel, ale klasické nedělní otevření do DL se u nás ale nekoná. Děláme od 8-12k hodinově a vypadá to, že 800 QSO bude velice utrápených. Na poslední 3 hoďky jdeme s Romanem 2PWR. Bohužel se asi po půlhoďce našeho provozu ozvývají dvě rány. Ivo vyhrnuje rukávy a jde na věc. Po chvilce mi oznamuje, že mi nechá jeden směr a do druhého 100W. No Ivo to snad nemyslíš vážně!! V logu asi 770QSO. Nakonec jsem ho donutil aby to ještě prověřil a hle najednou to jde. Tři funkční směry a jeden se 100W. Zbývají poslední 2 hoďky na udělání 30ti QSO. No může to být docela na knap. Naděje ale umírá poslední, a tak točím všechny antény od 180 do 270st a rozjíždím poslední pileup závodu. Roman upozorňuje na 4KST chatu většinu I stanic o našem kmitočtu a já začínám lovit jednoho Itala za druhým. Za posledních 90 minut přibývá v logu 18xI a 17xDL. Něco už jsem teda z Beskyd odjezdil ale toto nepamatuji. Poslední dvě hodiny přinesly pro nás neuvěřitelných 55QSO a téměř 30K bodů.

Začínáme rychle balit a ve 20 seč vyjíždíme z kopce dolů. Doma jsem cca ve 22:30 našeho času, tedy hodně dobrý čas, protože pamatuji příjezdy až kolem 1 hodiny noční. Vypadá to, že jsme tentokráte nechali konkurenci za sebou a tak nezbývá než čekat na úterní ráno, kdy to bude černé na bílem. Nebýt upadlé spojky na 4x17el, mohlo to být snad i lepší. Podle fotek jsme zjistili, že byla úpadlá již před závodem a podle rozboru minulých závodů to vypadá, že to vliv určitě mělo. Nu ale kdo ví? Dnes již je to jedno. Hlavní je, že jsme odjížděli z Radhoště unavení, ale spokojení.